Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Bank Syariah KCP Probolinggo

  • Nurweni Nurweni Universitas Panca Marga
  • Ngatimun Ngatimun Universitas Panca Marga
  • Agustina Pujiastuti Universitas Panca Marga
Keywords: Service Quality, Price, Location, Customer Satisfaction.

Abstract

Objective the purpose of this study is to determine the partial effect of service quality, price, and location on customer satisfaction at Bank Syariah.service quality, price,and location on customer satisfaction at Bank SyariahIndonesia KCP ProbolinggoCity. The type of research used isquantitative with an associative approach.The population in this study isconsumers of Bank Syariah Indonesia ProbolinggoCity in the February-March 2024 period. The number of samples inThis studywas 52 obtained from the calculation of the slovin formula. Inprove and analyze this, the validity and reliability tests, classical assumption tests, classicreliability, classical assumption test, multiple linear analysis, analysis of the coefficient of determination R2,Hepot test.determination coefficient analysis R2, Hepotesi test. The results showed that the quality ofservice (X1) price (X2) location (X3)partially and significantly affect customer satisfaction (Y).

References

Adriadi, R. P., Pratama, S. A., & Syahida, A. Q. (2021). Perubahan Pengaturan Pendirian Perseroan Terbatas Dalam Undang-Undang Nomor 40 Tahun 2007 Pasca Diundangkannya Undang-Undang Nomor 11 Tahun 2020. Indonesian Notary.
Ahmad Afan Zain. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Al-Maqashid: Journal Of Economics And Islamic Business. Https://Doi.Org/10.55352/Maqashid.V2i2.269
Along, A. (2020). Indikator Kualitas Pelayanan. Jurnal Ilmiah Administrasi Publik.
Atmaja, J. (2018). Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Pada Bank Bjb. Jurnal Ecodemica.
Budi Santosa, A., & Rianto, Y. (2021). Pengaruh Social Media Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Jasa Gphoto. Economicus. Https://Doi.Org/10.47860/Economicus.V15i1.231
Budiono, A. (2017). Penerapan Prinsip Syariah Pada Lembaga Keuangan Syariah. Law And Justice. Https://Doi.Org/10.23917/Laj.V2i1.4337
Darma, B. (2021). Statistika Penelitian Menggunakan Spss (Uji Validitas, Uji Reliabilitas, Regresi Linier Sederhana, Regresi Linier Berganda, Uji T, Uji F, R2). In Guepedia.
Dewi, C. N., Stefani, E., & Yuanita, D. W. (2023). Efek Moderasi Transparansi Pada Hubungan Koneksi Politik Terhadap Penurunan Harga Saham. Jmbi Unsrat (Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis Dan Inovasi Universitas Sam Ratulangi). Https://Doi.Org/10.35794/Jmbi.V10i2.48288
Dwi Setyoko, & Sri Purwantini. (2017). Analisis Dampak Nilai Tukar Rupiah Terhadap Pembiayaan Operasional Kapal Pt. Serasi Shipping Indonesia Cabang Merak. Dinamika Bahari. Https://Doi.Org/10.46484/Db.V7i2.38
Hariss, A. (2020). Penyelesaian Wanprestasi Dalam Perjanjian Gadai Emas Antara Nasabah Dengan Perseroan Terbatas Bank syariah indonesia Cabang Jambi. Legalitas: Jurnal Hukum. Https://Doi.Org/10.33087/Legalitas.V12i1.196
Henri. (2018). Indikator Harga. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952.
Ishariani, L., & Rachmania, D. (2021). Hubungan Respon Time Keluarga Dalam Membawa Pasien Stroke Ke Pelayanan Kesehatan Dengan Tingkat Keparahan Pasien Stroke. The Indonesian Journal Of Health Science. Https://Doi.Org/10.32528/Ijhs.V13i1.5274
Ismunarti, D. H., Zainuri, M., Sugianto, D. N., & Saputra, S. W. (2020). Pengujian Reliabilitas Instrumen Terhadap Variabel Kontinu Untuk Pengukuran Konsentrasi Klorofil- A Perairan. Buletin Oseanografi Marina. Https://Doi.Org/10.14710/Buloma.V9i1.23924
Jufriyanto, M. (2020). Analisis Tingkat Kepuasan Konsumen Pada Kualitas Pelayanan Kedai Kopi Shelter. Matrik. Https://Doi.Org/10.30587/Matrik.V20i2.1131
Lestari, S. P., Sutrisna, A., & Mafazi, M. (2020). Lokasi Usaha Dan Fasilitas Pelayanan Sebagai Determinan Keputusan Pembelian. Akutansi Bisnis & Manajemen ( Abm ). Https://Doi.Org/10.35606/Jabm.V27i2.687
Marlita, S. (2019). Populasi, Sampling. Academia Accelerating The Word Research.
Muhammad, B. (2019). Peran Pt. Bank syariah indonesia (Persero) Dalam Penyidikan Tindak Pidana Penyalahgunaan Narkotika. Unes Law Review. Https://Doi.Org/10.31933/Ulr.V1i4.50
Muslimin, S., Zainab, Z., & Jafar, W. (2020). Konsep Penetapan Harga Dalam Perspektif Islam. Al-Azhar Journal Of Islamic Economics. Https://Doi.Org/10.37146/Ajie.V2i1.30
Pranatawijaya, V. H., Widiatry, W., Priskila, R., & Putra, P. B. A. A. (2019). Penerapan Skala Likert Dan Skala Dikotomi Pada Kuesioner Online. Jurnal Sains Dan Informatika. Https://Doi.Org/10.34128/Jsi.V5i2.185
Prasetyo, E. B., Natsir, N. F., & Haryanti, E. (2022). Asumsi Dasar Pada Ilmu Pengetahuan Yang Menjadi Basis Penelitian Pendidikan Islam. Jiip - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan. Https://Doi.Org/10.54371/Jiip.V5i2.435
Rahmansyah, A. I., Balqis, N. S., Rahajeng, Y., Elmas, M. S. H., & Masluha, S. (2022). The Effect of Non Perfoming Financing and Financing to Deposit Ratio On Return On Assets. Assets : Jurnal Ilmiah Ilmu Akuntansi, Keuangan Dan Pajak, 6(2), 100–107. https://doi.org/10.30741/assets.v6i2.849
Rahmansyah, A. I., Wardayati, S. M., & Miqdad, M. (2021). Audit Committee, Board, and Audit Report Lag. Wiga : Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi, 11(1), 19–30. https://doi.org/10.30741/wiga.v11i1.577
Raharjo, S. (2018). Cara Menghitung Se Dan Sr Dalam Analisis Regresi Linear Berganda. Www.Spssindonesia.Com.
Sari, W., Miftah, A., & Syahrizal, A. (2022). Penerapan Akuntansi Gadai Syariah (Rahn) Pada Bank syariah indonesia Syariah Cabang Jelutung Kota Jambi. Journal Of Islamic Accounting Competency. Https://Doi.Org/10.30631/Jisacc.V2i2.1234
Soleman, R., & Nainggolan, B. (2022). Peran Lembaga Keuangan Non Bank Terhadap Masyarakat. Al-Qashdu : Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Syariah. Https://Doi.Org/10.46339/Al-Qashdu.V2i1.709
Valentina Sahra, F., & Aisiah, A. (2023). Validitas Isi Instrumen Pengukuran Literasi Sejarah. Jurnal Family Education. Https://Doi.Org/10.24036/Jfe.V3i3.127
Wibowo, A. H. E., & Hakiki, R. (2022). Analisis Swot Dalam Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Alfa Hidrofarm Di Desa Ciawi Kecamatan Ciawi Kabupaten Tasikmalaya. Equilibiria: Jurnal Fakultas Ekonomi. Https://Doi.Org/10.33373/Jeq.V9i2.4829
Wiratna, S. (2020). Metodologi Penelitian Lengkap, Praktis Dan Mudah Dipahami. In Pt.Pustaka Baru.
Yusufs. (2019). Pengertian Penelitian Eksplanatori ( Explanatory Research ) Menurut Pendapat Ahli. Yusufs.Id.
Published
2025-01-07
How to Cite
Nurweni, N., Ngatimun, N., & Pujiastuti, A. (2025). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Bank Syariah KCP Probolinggo. JUMAD : Journal Management, Accounting, & Digital Business, 2(6), 811-820. https://doi.org/10.51747/jumad.v2i6.2118