Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Toko Roti Violet Bakery Kota Probolinggo

  • Ivo Yusvita Dewi Universitas Panca Marga
  • Dedi Joko Hermawan Universitas Panca Marga
  • Yekti Rahajeng Universitas Panca Marga
Keywords: service quality, promotion, price, customer satisfaction

Abstract

This research aims to determine to what extent the variables of service quality, promotion and price partially influence customer satisfaction at the Violet Bakery Bakery, Pobolinggo City. The type of research used is quantitative with a causal associative approach. The variables studied were service quality, promotion and price and customer satisfaction at Violet Bakery, Probolinggo City, with a total of 90 respondents. The data analysis method from the research results is a quantitative descriptive method using the SmartPLS program in the form of a convergent validity test, discriminant validity test, reliability test, adjusted R square test, Q square test and hypothesis test. The test results show that 1) service quality (X1) does not have a significant influence on customer satisfaction. 2) promotion (X2) has a significant and negative influence on customer satisfaction. 3) price (X3) has a significant influence on customer satisfaction.

References

Abdul haris. (2022). Manajemen Resiko (cetakan Pe). Zifatama Jawara.
Arif Fakhrudin. (2022). Bauran Pemasaran (cetakan pe). CV Budi Utama.
Danang Sunyoto. (2022). Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran (Konsep Strategi dan Kasus) (Cetakan ke). CAPS.
Dhany, U. R., & Rahmansyah, A. I. (2022). Pengaruh Return On Assets dan Debt To Equity Terhadap Return Saham Degan Inflasi Sebagai Pemoderasi. Owner, 6(3), 3312–3323. https://doi.org/10.33395/owner.v6i3.1110
Ghozali, I. (2021b). Partial Least Squares Konsep, Teknik dan Aplikasi Menggunakan Program SmartPLS 3.2.9 Untuk Penelitian Empiris (3rd ed.). Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hamdun, E. K., Permatasari, L., Fandiyanto, R., Wiryaningtyas, D. P., Subaida, I., Nanggala, A. Y. A., & Praja, Y. (2023). Pedoman Aplikasi Statistik SMART PLS 3.0 (Partial Least Square) Konsentrasi Manajemen Sumber Daya Manusia (MSDM).
Haryono, S. (2016). METODE SEM Untuk Penelitian Manajemen Dengan AMOS LISREL PLS. PT. Intermedia Personalia Utama.
Hasana, N., Basamalah, M. R., & Millaningtyas, R. (2022). Pengaruh Kepercayaan Konsumen, Kemudahan Penggunaan Dan Penetapan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Jasa Transportasi Grab. E – Jurnal Riset Manajemen PRODI MANAJEMEN Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Unisma.
Hudzafidah, K., Dhany, U. R., & Rahmansyah, A. I. (2023). Effect of Profitability on Social Responsibility (CSR) in Indonesia: Environmental Performance as a Moderator. Wiga : Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi, 13(1), 103–113. https://doi.org/10.30741/wiga.v13i1.974
Hudzafidah, K., Rahmansyah, A. I., Dhany, U. R., & Suharsono, J. (2023). Pengaruh Rasio Profitabilitas Terhadap Harga Saham Dengan Ipo Sebagai Variabel Moderating. Jesya (Jurnal Ekonomi Dan Ekonomi Syariah), 6(1), 1090–1099. https://doi.org/10.36778/JESYA.V6I1.1163
Hussein, A. S. (2015). Penelitian Bisnis dan Manajemen Menggunakan Partial Least Squares dengan SmartPLS 3.0. Universitas Brawijaya, 1, 1–19. https://doi.org/10.1023/A:1023202519395
Meuthiana Indrasari. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan (Cetakan Pe). Anggota IKAPI No227/Anggota Luar Biasa/JTI/2019.
Miguna Astuti, N. M. (2021). Manjemen Pemasaran UMKM dan Digital Sosial Media (Cetakan Ke). CV Budi Utama.
Muhammad yunus, Abdul Haris, D. J. H. (2023). Penaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Ketepatan Waktu Terhadap Kepuasan Pelanan Pada PT Kereta Api Indonesia (Persero) Doap IX Stasiun Probolino. Journal Managemen, Accounting and Digital Businees, Vol.1 No.4.
Ni Wayan Eka Yanti, I. M. S. P. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan di Percetakan UD Wipra Print Karangasem. Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Pariwisata, Vol. 1 No.
Rahmansyah, A. I., & Dhany, U. R. (2023). Kinerja Keuangan, Corporate Social Responsibility, Dan Peran Earnings Per Share. Measurement Jurnal Akuntansi, 17(2), 196–205. https://doi.org/10.33373/mja.v17i2.5682
Rahmansyah, A. I., Hudzafidah, K., & Bahri, M. S. (2024). Kepemilikan Manajerial sebagai Moderasi Pengaruh Kinerja Keuangan terhadap Financial Distress di Indonesia. RELASI : JURNAL EKONOMI, 20(2), 369–385. https://doi.org/10.31967/relasi.v20i2.1110
Reni Suryani, Pretty Naomi sitompul, F. S. T. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Grapari Telkomsel Binjai. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Akutansi Medan, Vol.4 No.1.
RusydiAbubakar. (2023). Manjemen Pemasaran (S. Mahdi (ed.); Cetakan Ke). Alfabeta, cv.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kuantitatif,Kualitatif, dan R&D (Cetakan ke). CV Alfabeta.
Sujarweni, v. W. (2019). Metode Penelitian Bisnis Dan Ekonomi Pustakabarupress
Wiratna Sujarweni. (2023). Metodelogi Penelitian. Pustakabarupress.
Published
2025-01-07
How to Cite
Dewi, I., Hermawan, D., & Rahajeng, Y. (2025). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Toko Roti Violet Bakery Kota Probolinggo. JUMAD : Journal Management, Accounting, & Digital Business, 2(5), 641-650. https://doi.org/10.51747/jumad.v2i5.2058

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>