Pengaruh Harga, Brand Image, Dan Kepuasan Konsumen Terhadap Repurchase Pada Kentucky Fried Chicken (KFC) Kota Probolinggo
Abstract
The object of this research is Kentucky Fried Chicken (KFC) in Probolinggo City. This study aims to determine the effect of price, brand image, and customer satisfaction on repurchase, either partially or simultaneously. The type of research used is a type of quantitative research with a causality approach (a causal relationship). The sampling technique uses Probability Sampling with the Simple Random Sampling method. The population of this study is consumers who buy directly at Kentucky Fried Chicken (KFC) Probolinggo City in May and June 2023, with a sample of 100 respondents.The research results show: There is an influence between price, brand image, and customer satisfaction partially on repurchase.
References
Agustina, F. I. (2020). Pengaruh Persepsi Nilai dan Kepuasan Konsumen Terhadap Loyalitas Konsumen Alfamart di Kota Mataram. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Aini, I. N. K., Marlien, R. ., & Rivai, A. R. (2022). Jurnal Mirai Management Pengaruh Citra Merek, Pengalaman Konsumen, dan Word of Mouth Terhadap Niat Beli Ulang (Studi Pada Konsumen KFC di Kota Semarang). Jurnal Mirai Management, 7(2), 263–276. https://doi.org/10.37531/mirai.v7i2.2107
Anwar, M., Elmas, M. S. H., & Andrian. (2023). The Impact of Service Quality , Price , and Brand Image on Consumer Loyalty at Yamaha Motor Workshops in Bekasi. 3(3), 769–784.
Daga, R. (2017). Buku 1, Citra,Kualitas Produk dan Kepuasan Pelanggan. Global Research And Consulting Institute (Global-RCI).
Dewi, I. G. A. P. R. P., & Ekawati, N. W. (2019). Peran Kepuasan Konsumen Memediasi Pengaruh Brand Image Terhadap Repurchase Intention. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 8(5), 2722. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2019.v08.i05.p05
Dharmayana, I. M. A., & Rahanatha, G. B. (2021). Pengaruh Brand Image, Brand Trust, Dan Customer Value Terhadap Repeat Purchase Intention (Studi Pada Konsumen Sepatu Bata Di Kota Medan). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 10(2), 1177–1189. https://doi.org/10.14710/jiab.2021.31528
Herdiany, M., & Yuliati, A. L. (2016). Pengaruh Brand Performance Terhadap Repeat Purchase Dengan Competitive Advantage Dan Customer Engagement Sebagai Variabel Intervening Pada Apple Iphone. Environmental Research, 151(1), 130–144. https://doi.org/10.31955/mea.vol4.iss1.pp101-110
Indrasari, M. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. In Nucl. Phys. (Vol. 13, Issue 1). Unitomo Press.
Kakisina, M., & Lego, Y. (2021). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Makan, Dan Kualitas Layanan Terhadap Niat Pembelian Kembali Pada Pelanggan KFC Cabang Kakialy Ambon.
Nazirah, & Parani, S. B. (2021). Pengaruh Label Halal Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Kfc Hasanuddin Kota Palu. Jurnal Ilmu Manajemen Universitas Tadulako (JIMUT), 7(2), 107–117. https://doi.org/10.22487/jimut.v7i2.229
Purnapardi, M. S., & Indarwati, T. A. (2022). Pengaruh Product Quality dan Brand Image terhadap Repurchase Intention Produk Kosmetik Halal di E-Commerce. Jurnal Ilmu Manajemen, 10(1), 136–147. https://doi.org/10.26740/jim.v10n1.p136-147
Rahmawati, A. P., Prihastuty, R., & Azis, A. (2019). Pengaruh Kepuasan Konsumen terhadap Repurchase Intention. Intuisi : Jurnal Psikologi Ilmiah, 10(3), 293–298.
Satriadi, Wanawir, Hendrayani, E., Siwiyanti, L., & Nursaidah. (2021). Manajemen Pemasaran. Penerbit Samudra Biru.
Sitorus, S. A., Romli, N. A., Tingga, C. P., Sukanteri, N. P., & Putri, S. E. (2022). Brand Image Dan Brand Awareness. Brand Marketing: The Art of Branding, January, 105–116.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Alfabeta.
Suhardi, D. (2021). Pengaruh Promosi , Inovasi , Harga , Terhadap Pembelian Ulang Di Toko Oleh-Oleh Haji Dengan Loyalitas Sebagai Variabel Mediasi. Jiei, 7(02), 1166–1178.
Suryaningtyas, A. P., Bassalamah, M. R., & Wahyuningtiyas, N. (2023). Pengaruh Harga, Brand Image Dan Product Quality Terhadap Pembelian Ulang Mixue (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Islam Malang). E – Jurnal Riset Manajemen, Vol. 12 No(01), 1581–1589.
Tamzil, A. M., Kuswanti, K., & Urfah, M. (2021). Pengaruh Brand Image, Service Quality dan Price terhadap Repurchase Intention pada Greenlight Bandung. Syntax Idea, 3(7), 1513–1522. https://doi.org/10.46799/syntax-idea.v3i7.1355